RU’O LINEN – Bezvremenske tradicionalne kreacije

Bezvremenske kreacije prožete duhom nasljedstva

RU’O LINEN

Ru’o Linen je obiteljska poduzetnička priča, koju su pokrenule dvije sestre, Ines Klarić i Katarina Bukovac.

Ljubav prema tradiciji šlinganog rukotvorstva naslijedile smo od majke, koja je također dio našeg tima, te smo tu ljubav poželjele ponuditi  na tržištu.

Ideja je da se kroz moderan dizajn i na osnovama ručno rađene kvalitete, kreiraju kolekcije koje su bezvremenske i prožete duhom nasljedstva, te se kao takve ponude tržištu.

U novom keativnom razgovoru sa Ines Klarić osnivačicom branda Ru`o Linen saznajemo tko se krije iza branda, kako je cijela priča započela i što posebno ona njeguje.

Kako ste uopće došle na ideju pokretanja  vlastitog biznisa i da li ime branda krije neko značenje?

 

Ines KlarićIdeja je nastala iz ljubavi prema ručnom radu i izradom komada za vlastitu upotrebu, a ujedno je postojala želja za poduzetničkom prilikom. Ljubavi i strasti spojile smo u jednu priču.

Naša vizija je ponuditi tržištu teško dostupne šlingane komade, novim kanalima i medijima, te staru tradiciju uklopiti u moderan dizajn. Naša misija je sudjelovati u očuvanju tradicije a tržištu ponuditi jedinstvene komade.

Naša priča je uokvirena u brend imena Ru’o iliti ruho, što u slavonskim selima ima značenje miraz ili dota. Ruho je imovina koju žena unosi u brak kao svoj doprinos obitelji.

Pokazatelj je bogatstva kuće iz koje dolazi. Djevojačko vrijeme do vjenčanja za djevojku je značilo spremanje miraza ili dote, sastavni dio je činilo ruho, odnosno tekstilna oprema poput posteljina, stolnjaka, ručnika i odjeće.

Proizvodi su bili djelo mladenkinog vlastitog ručnog rada te onog što je naslijedila od majke, čiji je ujedno i zadatak spremanje djevojke za udaju. U tom smislu smo se Ru’o učinio kao idealno ime za naš brend.

platno linenPa čak i samo virtualno mislim da je dovoljno očita kvaliteta materijala koje koristite za izradu svojih proizvoda. Koje materijale upotrebljavate  i zašto?

 

Platno od kojih su izrađeni svi naši šlingani proizvodi, čisti je pamuk, visoke kvalitete i satenskog izgleda, koji daje poseban osjećaj u svim sezonama. Šlinga ili rišelje (richelieu), kojim su ukrašeni Ru’o proizvodi, je rezani vez te kao takav ne podnosi svako platno, tj. podnosi pamuk ili lan.

Pamuk je također preporuka za zdravlje jer diše i lako se održava na visokim temperaturama te je dugovječan.

 

Kroz vlastite kreacije zbilja je vidljivo da pričate priču i njegujete jednu lijepu tradiciju. Na koji način izrađujete svoje kreacije? Kako se odvija proces izrade?

 

U proizvodni proces uključeno je više dionika. Ručni šlingani rad, tj. izradu mustre na proizvodima za nas rade žene u udrugama tradicionalnog rukotvorstva. Za šivanje također koristimo uslugu malih obrta i krojačkih salona u Slavoniji te na taj način stvaramo mrežu dobrih poslovnih krugova i međusobne podrške.

ruo mustraSve aktivnosti koje prethode šlinganju i šivanju; planiranje, nabava materijala, dizajn, krojenje, oslikavanje mustri i logističke aktivnosti obavljamo samostalno, kao i sve aktivnosti oko plasmana proizvoda na tržište, poput pakiranja, prodaje, promidžbe, te samo stvaranje brenda i poslovne strategije.

Mustre koje koristimo za dizajn su stare mustre čuvane u selima županjske Posavine koje su se davno koristile za ukrašavanje jastuka i lancuna. Priprema platna i ocrtavanje mustri se također radi na tradicionalni način koji se izvorno zove „fodrukanje“.

Na papir se oslika mustra, papir se po toj mustri izbode rupicama, te se kroz te rupice utiskuje plavi prah i oslikava motiv na platno. Fodrukanje je specifično za županjsku Posavinu, može se reći da je sam početak te tehnike nastao upravo tu.

Sam proces šlinganja radi se u obručima i na mašinama te kao takav danas spada u tradicionalni ručni rad i na tim kriterijima su izrađeni svi proizvodi. Šivanje i dizajn posteljina radi se na moderan način spram današnjih potreba s jako malim odmakom od starog dizajna a kvaliteta rada vrlo je važan standard.

LINEN
RU'O
Koji je vaš prvi proizvod koji ste kreirale?

 

Prvi proizvod koji smo kreirali pod brendom Ru’o je posteljina Ana. To je ujedno i najtraženiji motiv do sad tako da smo s tim jako sretni.

Prva ideja su bile prvenstveno posteljine, ogrtače i spavaćice smo radili za svoje potrebe te smo već u početnoj fazi odlučili uvrstiti i njih u ponudu.

 

jastučnicaDa li ste prvu posteljinu Ana prodale ili zadržale za sebe?

 

Teškog srca otišla je u druge ruke.

 

Što se osim snježno bijelih posteljina može pronaći u vašoj ponudi danas?

 

Pored posteljina koje su osnovni proizvodi i temelji naše priče, vrlo brzo smo uvrstili i ogrtače i spavaćice u ponudu. Ideja je bila pružiti potpuni užitak u intimu doma. Ogrtači i spavaćice su također rađene od 100% pamuka, prigodni su za ležerna uživanja u jutrima ili danu, za one koji vole opuštenije uživanje za doma.

jastučnicaPrigodni su također i za primanje gostiju, kako je nekada zapravo i bilo. Pored osnovnih proizvoda, uvrstili smo za sad i jednu haljinu, model Mia, te miljetiće za ukrašavanje stolova, ormarića, komoda i sl. Također, u našoj ponudi mogu se naći i male jastučnice raznih boja i motiva, koji su ručno vezene, te slike koje su prigodne za police ili zid a također su ručni rad.

Važno je naglasiti da radimo i po narudžbi. U dosadašnjoj proizvodnji po željama kupaca radili smo stolnjake, suknje, košulje, miljetiće i sl. U proljetnoj kolekciji ponudit ćemo i košulje te haljine za krštenje.

Gdje se mogu kupiti Ru´o  proizvodi?

 

Proizvodi su dostupni za prodaju na našem web shopu RU’O LINEN, a također nas možete posjetiti u Showroom-u u Zagrebu, Nova cesta 124.

ruolinen vizual
facebook
instagram

Za sve koji radije koriste društvene mreže mogu nas pronaći na službenim stranicama Instagrama i Facebook-a

Najdraži i najkompliciraniji dio stvaranja?

 

spavačicaIskreno nas veseli svaki dio proizvodnog procesa. Najzahtjevniji i najduži dio je svakako izrada šlinganih motiva a upravo on daje posebnost našim proizvodima. Dizajn je često izazov jer nije uvijek lako naći mustre koje se mogu prilagoditi svakom modelu, te često treba dosta vremena za izradu novih kolekcija.

Najdraže od svega je ipak onaj kontakt s kupcem, u kojem dobijemo potvrdu za svoj rad.

 

Da li ste u svojim poduzetničkim početcima (ili danas) nailazile na kakve prepreke?

 

Razvoj brenda od ideje do prvog proizvoda trajao je dvije godine. Početak je bio najizazovniji zbog bojazni da ne pogriješimo u kreiranju identiteta brenda. Kako nismo žurili, stvari su se same slagale i sve je sjedalo na svoje mjesto.

Veliki trud smo uložili i u izbor prvih modela, gdje smo željeli stare mustre uklopiti u moderan dizajn, te smo potrošili dosta vremena kako bismo došli do finalnog proizvoda.

spavačicaIzazovno je također bilo naći raspoložive kapacitete za izradu ručnog rada, tako je u početku uloženo dosta vremena u razgovore i pronalazak žena za šlinganje.

Dugoročno se upravo to čini najtežim, jer su kapaciteti ograničeni pa samim time i količine koje možemo izraditi u određenom roku.

Novo COVID doba donosi svoje prepreke u prodaji i plasmanu, zbog teže odlučnosti kupaca za kupnju skupih proizvoda. Većih poteškoća s nabavom sirovina nismo imali, pohvala lokalnim dobavljačima koji imaju odgovore na izazov.

 

Vjerujem da u današnje vrijeme nije lako nositi se sa brojnim obavezama koje se kriju iza sinonima poduzetništvo. Kako je to uistinu kada si sam svoj šef?

 

Kažu da se poduzetnik i probudi i zaspe se istim izazovima. To je i naša svakodnevnica sada. Ponekad je izazov, ponekad napor, ali do kraja je uvijek pozitivno. Također ima i ona, u kraćoj verziji, da nije važno jesi li gazela ili lav, kad sunce izađe važno je da trčiš.

Tako i mi, iako mali ulažemo veliki tud za razvoj i održivost brenda. Svjesni smo da je odgovornost samo na nama i u današnjem turbulentnom tržišnom dobu svakako nije lako.

Velika prednost poduzetništva je sloboda u radu i upravljanje vlastitim vremenom, a to često djeluje kao blagoslov.

JASTUCI LINEN
ruo jastuci
Kako ste međusobno podijelile poslove?

 

U malim timovima često svi rade sve, tako je i kod nas, kako je potreba i raspoloživost snaga. Ipak svatko ima svoju struku pa smo tako i obaveze usmjerili. Mama Ana je glavni dizajner te ima zadnju riječ kad je kreiranje na redu.

miljeMoje područje je marketing i prodaja te sam najviše usmjerena na to, a sestra Katarina je ponajviše usmjerena na upravljanje financijama i računovodstvom. 

 

Koliko je vremena potrebno za izradu jedne posteljine?

 

Prosjek za izradu jedne posteljine je tjedan dana. Često traje i duže, jer šlinganje nije svima osnovni posao, pa može potrajati i po dva do tri tjedna. Količine nastojimo osigurati unaprijed pa prilagodba s dimenzijama za šivanje traje znatno kraće.

 

miljeKoja je vaša vizija?

 

Naša vizija je tržištu ponuditi teško dostupne šlingane komade, te na taj način zajedno s ostalim čuvarima tradicije održati našu slavonsku priču šlinganog rukotvorstva.

 

Životni moto?

 

Moj osobni životni moto je „moli i radi“

Ukoliko ste u potrazi za jedinstvenim Hrvatskim tradicijskim proizvodom odaberite RU’O proizvode, a ako niste, zaljubite se na prvi pogled.

vizual autor

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *