Vrijednost i autentičnost ručnog rada i rukotvorina

VRIJEDNOST RUČNOG RADA

Kako gledaš na vrijednost?

Kako vi percipirate vrijednost ručnog rada? Kada govorimo o vrijednosti ručnog rada ona se gleda iz različitih perspektiva.

I sama kao potrošač koji prvenstveno svjesno odvaja svoj novac kako bi za sebe i svoje najmilije odabrala neki jedinstveni komad nakita, lampu ili igračke, heklane deke ili dekoraciju za dom – cijenim prije svega vrijeme uloženo u sate izrade i kvalitetan odabir materijala.

 

Autentičnost je najvjerniji dokaz!

 

Kako živim uz „kreativca“ i okružena sam mnogima koji se bave ručnom izradom svjesna sam kako i ta „veća“ cijena koja je određena za proizvod ručne izrade nije dovoljna obzirom na kvalitetu izrade, te uloženom novcu za materijal koji ne može biti bilo kakav jer o materijalu u konačnici ovisi kvaliteta proizvoda.

Već dulje vremena muči me jedna specifična tema o kojoj nisam uopće bila sigurna na koji način i kako se izraziti u vezi nje, ali mislim da se konačno dogodila kap koja je prelila čašu i potaknula me na pisanje o njoj.

bezličnost
Od koga kupujem i zašto?

 

Da li ste kao potrošač ikada razmišljali o porijeklu proizvoda koji kupujete? Sigurna sam da većina jest. Ukoliko vaš odabir proizvoda je onaj ručne izrade, koliko puta vam se javila sumnja prema porijeklu tog proizvoda bez obzira na to pod što se prodaje?

Na žalost, dobro mi je poznat način razmišljanja ljudi. Kao što sam neki dan u razgovoru sa susjedom uvidjela ono što me kopka već dulje vremena – kaže mi ona da niti ne pogleda neki brand koji joj iskoči u oglasu na društvenim mrežama ukoliko ima ispod 7000 pratitelja.

 

Od kada nam je brojka postala potvrda za kvalitetu?

 

instafolow fakeSvima je dobro znano da dobar marketing čini čuda, no iskreno da vam kažem da osobno više vjerujem u kvalitetu koja stječe povjerenje i traje, zamisli – dugoročno.

Aktivna sam na društvenim mrežama i pratim mnogo brandova koji se bave ručnom izradom. Možda najviše pratim rad onih koji se bave izradom nakita jer ga zbilja volim, makar je malo prilika kada ga zapravo imam mogućnosti nositi.

Kada govorimo o „poznatijim“ brandovima mislim naravno na one koji putem društvenih mreža ostavljaju dobar dojam sa kvalitetom fotografija, povezivanjem sa ljudima, pričanjem priče i slično.

 

Ne želim ih linčovati, bit će mi draže ako se prepoznaju u tekstu!

 

Jedan od tih brandova čije vam ime u ovom blogu neću otkriti jer vas ne želim nahuškati na javni linč, već samo otvoriti oči i potaknuti vas na razmišljanje – je brand koji konkretno na Instagramu broji 27 000 pratitelja.

Kada sam prvi put otvorila njihov profil prije nekih godinu dana, mislila sam si kako su profesionalni, kvalitetna fotografija, puno followersa, imaju vlastiti web shop – ma mora da su oni zbilja ozbiljni.

Pratim njihove objave i rad, vidim da vole organizirati i nagradne igre dosta često, ali hej sve to ulazi u „opis posla“.

Od njih nisam nikada naručivala nakit, jer prvenstveno mi je omiljeni onaj sa upravo ovog shopa, od brandova Serendipity Jewerly i Laura Nakit jer u konačnici njih poznajem osobno i gledala sam ih više puta kako vrijedno izrađuju svoje jedinstvene komade, pratila ih na njihovim izložbama i sajmovima.

Upoznata sam sa njihovim početcima i razvojem, znam gdje su se školovale za izradu nakita i kada se rodila njihova ljubav prema stvaranju.

Mislim da sam davno prerasla prodavanje magle na štandovima ispred autobusnih kolodvora u različitim gradovima gdje mi se pokušava „uvaliti“ handmade ruksak za 250 – 300kn koji niti je handmade, a provjereno znam i da je u veleprodaji njegova cijena 15 kuna.

Svašta čovjek nauči kada je u potrazi za repro materijalom!

 

Nisam izgubila nit, vraćam se na velike brandove koji ostavljaju wow efekt radi dobrog marketinga.

 

Nisam tip žene koja uopće ima vremena scroll-ati po jeftinim web shopovima koji svoju „robu“ naručuju iz dalekih istočnih zemalja i prodaju za siću, ali znam da dosta ljudi voli pogledati što se može pronaći u njihovoj ponudi.

Isto tako sam upoznata sa različitim situacijama mojih prijatelja koji su naručivali sa takvih stranica pa bi pretežno ostali razočarani kada bi im narudžba stigla.

 

Kome više vjerovati?

 

Kap koja je prelila čašu i kap koja me navela da konačno izbacim sve ovo iz sebe je bila kada mi je prijateljica poslala sliku naušnica onog jednog „kvalitetnog“ branda koji sam i sama pratila, koji ima 27 000 pratitelja na društvenim mrežama, a uz njihovu sliku poslala mi je još jednu sliku identičnih tih naušnica izrađenih od mjedi sa kako moj muž voli reći „ebayshitalibabawishsranja.com“ stranice.

Ne mogu vam opisati koliko sam se osjećala izigrano ja sama, koja nikada ništa nisam naručila od tog branda. Kako ćete se onda osjećati vi koji se prepoznate u ovoj priči kao kupac takvih „ručno rađenih“ proizvoda?

Nije mi jasno samo zašto se neki brandovi bave ovakvim poslovima i prave od svih nas budale i to još sa osmijehom.

Ajmo po redu ustanoviti što se zapravo tu događa, i ne ne govorim samo o jednom poznatom brandu, ima ih mnogo, mnogo više.

Prodaja magle!

 

Uvidjela sam da se na tim stranim web stranicama u ponudi  može pronaći isti, identičan oblik mjedenog komada koji neki od poznatih brandova predstavljaju u svojoj ponudi.

Konkretno na svojim stranicama objavljuju da je takav komad nakita apsolutni hit te da se trebate predbilježiti na listu čekanja ukoliko ste zainteresirani za kupnju istog jer se „radi po narudžbi“.

Ovaj mjedeni komad prodaje se na stranim web stranicama koji uvoze robu na veliko ( ne želim uopće imenovati, vjerojatno već znate) za 26 kuna. Ali ne jedan komad za tu cijenu – nego dvadeset.

 

Dvadeset ljudi moji, za kikiriki.

 

fake aliexTo vam je deset pari naušnica na koji se samo stave udice…mislim da tako nešto može svačija baka napraviti. Nema smisla računati i puno je reći da bi poštarina koštala tipa 30 kn.

Jedino što preostaje u tom slučaju je spojiti kao što sam rekla udicu i možda nadodati još jedan gotovi element i za to vam ne treba više od 2 do 3 minute.

Ako vas nisam dovoljno razočarala da ste do sada mislili da čekate vaš „poseban“ komad nakita u toj podugačkoj listi čekanja, odnosno na brod ili vlak iz te istočne zemlje!

Sigurno biste bolje prošli da za istu tu cijenu po kojoj vam se prodaje taj proizvod na hrvatskom tržištu ostavite svoje novce kod pravog oblikovatelja nakita, umjetnika koji svoje komade izrađuje za vas iz ljubavi i možda zato što zna svoj posao.

 

Dosta je rušenja cijene sa strane ovakvih besramnih šarlatana koji nam svima muzu novac iz džepova.

 

Sljedeći put kada zakolutate očima dok će vam jedan kvalitetan brand pričati o tome koliko je sati uložio u izradu svog proizvoda, razmislite o tom vremenu i svim osjećajima koji su utkani, ali i u onom materijalu u koji se prvobitno mora uložiti novac da bi se kasnije tek vratio.

Zbilja me čudi kako ovakvi ljudi uopće mogu mirno spavati, a vama cijelom ovom pričom želi poručiti samo jedno – cijenite prave rukotvorce. One koji zbilja vole to što rade, oni koji utkaju djelić sebe u toku izrade.

Kako prepoznati prave rukotvorce?

 

Već smo zaključili da se besramno može glumiti, pa kako onda prepoznati brand koji se zbilja bavi ručnim radom?

Provjerite istinitost priče nekog branda sami. Ja se sjećam konkretno kada mi je sadašnji muž (tada smo se tek upoznali) prodavao sliku da je samo inicijativno fotografirao detaljno njezin razvoj i slao mi te fotografije u mail-u.

Nisam ga tražila da to radi, već sam na prvu stekla povjerenje u njega, ali moram priznati da je to puštanje mene, sa njegove strane, u njegov osobni kreativni prostor i hrabrost da pratim razvoj slike koju mi je crtao samo zagarantiralo njegovu vrijednost i kvalitetu te odobrilo moj odabir.

Nemojte se bojati tražiti fotografiju u procesu izrade proizvoda koji ste naručili. Vi ostavljate svoj zarađeni novac nekome i imate u potpunosti pravo tražiti dokaz za taj rad.

Isto tako želite potvrdu za sebe da ste pravoj osobi ostavili svoj novac.

 

Kako mi gradimo povjerenje?

 

Mi gradimo povjerenje upravo na takav način sa kupcima. Pretežno su slike proizvoda na ovoj platformi sa mogućnošću izrade po narudžbi.

Od prvog dana ljudi su prihvatili tu ideju i svjesni su da je svaki proizvod drugačiji, ne postoje dva ista i nije ih moguće napraviti istima.

 

Ručni rad je autentičan i neponovljiv!  Kako onda procijeniti autentičnost i vrijednost ručnog rada?

 

Što mi radimo u tom slučaju? Komuniciramo sa ljudima.

Dogovaramo željene promjene kod određenih proizvoda, odabire boja.

Šaljemo slike i razvoj proizvoda ukoliko nas tražite ili kada je proizvod gotov da vidimo da li ste zadovoljni finalnim izgledom te ako još nešto treba mijenjati po vašim željama.

Na taj način dragi moji gradi se povjerenje i jamči autentičnost i iskrenost priče iza koje stoje naši brandovi.

Nadam se da sam vas navela na razmišljanje ovim tekstom i da sam vas potaknula na istraživanje o tome kod koga ostavljate svoj novac.

 

Nemojte se dati zavarati, proučavajte i istražujte, komunicirajte – pitajte.

 

Nemojte se zavarati brojkama na društvenim mrežama, one su potvrda za rad kada se izgrade organski, ne kupljeno. Svatko na društvenim mrežama može kupiti određeni broj pratitelja i odglumiti  da je uspješniji nego što jest.

Ono što je teško, je ostati dosljedan i iskren prema samome sebi, izboriti se za sebe i istinitost svojih riječi te se na taj način istaknuti na tržištu.

Nemojte se dati zavarati, proučavajte i istražujte, komunicirajte – pitajte.

vizual autor

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *